середа, 17 грудня 2014 р.


    Нарешті після осінньо-зимового марафону інфекційних хворіб, ми повертаємось до занять!

    Люблю грудень за його передсвятковий настрій і творче натхнення для створення чогось нового, теплого і радісного. Ну і сама назва "грудень" спонукає нас наповнювати те, що в грудях ;), тож багато уваги приділимо нашому серцю, щоб воно увійшло в нове Різдво з радістю і теплом.

    Завдяки шкільним канікулам ми мали чудову компанію на цьому занятті. Дякую вам, мої прекрасні діти, що ви прийшли і так щиро відгукувались на кожне слово і так активно брали участь у занятті!

    Розпочали традиційно із запалювання свічки, привітання, молитви.

    Розповіли нашим новим гостям казку про людину, якій Бог дав дарунки для щастя (про це йшлося на 1-ому занятті). Тоді стали ділитися своїми думками на тему "як я розвиваю своє серце", ми думали над тим що є проявом добра і кожен розповів про свої вчинки, якими можна пишатися. Вирішили записати ці вчинки і ті, які би хотілось робити частіше. Так у нас вийшли цидулки добрих справ. Деякі вирази мене особливо зачарували: "зігрівати серце " - запропонував Матвій, вкладаючи туди якийсь свій зміст, "посміхатися іншим і говорити приємні слова", "обіймати і гладити" - для всіх важливий тілесний контакт з близькими, а також йшлося про ділитись, допомагати, дбати про інших і про себе, читати, думати і багато іншого.

   Ті цидулки ми вирішили дописувати і надалі коли згадаємо ще якісь важливі і добрі справи.

    Для наочного прикладу як ми збагачуємось добром, взялися готувати баночки для добрих справ. У ці баночки можна класти по цукерці за кожен добрий вчинок, аж доки вони не наповняться.  Але усім кортіло почати наповнювати їх негайно, тож я запропонувала щоб кожен зробив якусь добру справу саме в цей момент. Діти, недовго думаючи, подарували одне одному свої щирі обійми і у в баночках з`явились перші цукерки/добрі справи.





   Поговорили про те, що так як ця баночка буде ставати багатшою і яскравішою від цукерок, так само й наше серце стає багатшим, кольоровішим і ми світимось тією радістю. 
   Це неймовірно запалило дітей і до кінця заняття вони справді старались дбати одне про одного, допомагати, ділитись, тож кожен збагатив свою баночку на ще кілька цукерок. 
  
   Наступним етапом було роздумування над питанням: "Назвіть хто робить для нас і для інших багато добра, не чекаючи віддяки". Відповіді звучали такі: мама, рідні, Бог, друзі, батьки, а тоді всіх осінило і майже хором вийшло - МИКОЛАЙ! Ну звичайно, надалі мова пішла про святого Миколая, бо ми всі вже в передчутті того свята і очікуванні подарунків під подушку. 
   Пригадали собі хто ж такий святий Миколай, про його життя і те, як він, за легендою, вкидав біднякам золото через вікно вночі. Ну справді, добро має бути таємним! - дійшли ми висновку, тому і до нас святий приходить уночі. Для нас - це приклад робити добро іншим, не вихваляючись, а думаючи лише про те добро, яке ми принесемо своїм вчинком. 

   А ще Миколай приходить до нас взимку, щоб поселити в нашому серці радість і ми з тою радістю зустрічали Різдво. 

   Добре, хто такий Миколай ми з`ясували, але хто ж тоді такий Санта Клаус чи Дід Мороз? Отут ми і розставили всі крапки над "і" - про різні традиції в різних країнах, про реальних людей, які стали святими і шануються всіма віруючими, та про придуманих персонажів на противагу релігійним традиціям.  І на закріплення - слайд-шоу картинок, де зображені різні персонажі, з яких ми чітко навчились розрізняти як же виглядає Миколай (він завжди у вбранні священика), бо дійшли висновку, що плутати нашого святого з Дідом Морозом - неприпустимо!




   Миколай дбає про всіх-всіх, але хто ж подбає про самого Миколая?  Звичайно, що ми подбаємо! 
Після розминки тіла, ми всією компанією пішли на кухню пекти медяники для Миколая!




Скористались таким рецептом:

Інгрідієнти:

борошно - 250 г

мед - 150 г

1 яєчний жовток

вершкове масло - 30 г

лимон - 0,25

вода - 50 мл

сода - 0,5 ч. ложки

Спосіб приготування:

Крок 1: Розігрійте мед, додайте до нього три чверті борошна й перемішайте.

Крок 2: Дайте масі охолонути, додайте масло, суміш соди з 1 ст. ложкою борошна, цедру. Замісіть тісто.

Крок 3: Готове тісто розкачайте до шару товщиною 1 см. За допомогою формочок сформуйте печиво.

Крок 4: Прогрійте лист, змажте маслом, викладіть на нього печиво й змажте кожне збитим жовтком. Випікати до готовності.






Діти не можуть довго творити за шаблоном і рано чи пізно проявляється вільна творчість )

   Допоки наші медянички випікались, вирішили зробити один експеремент. Напередодні була свідком, як на дитячому святі учасники "варили чарівне зілля", тож я запропонувала зробити таке ж "зілля", але ми мали розгадати які ж там інгрідієнти і чому ж воно стало "чарівним". Для того діти могли понюхати і торкнутися всіх запропонованих речовин, тоді в певній послідовності їх змішати і назвати що ж там було і подумати що саме дало таку реакцію. 
   Завдання виконали  і з легкістю розгадали, що бурхливу реакцію зробили сода+оцет, бульбашок додала рідина для миття посуду, а кольору - харчовий барвник.








    Готове печиво розмалювали глазуррю і кожен взяв зі собою свою порцію медяників для Чудотворця.



    Час минув ну дуже швидко і ми, на жаль, не встигли зробити заплановані ялиночки зі старих газет і журналів, але з цього розпочнемо наше наступне заняття.

    Тож зробивши підсумки дня, поділившись враженнями, ми попрощались до наступної зустрічі!


Немає коментарів:

Дописати коментар